Magda Krysztoforska-Beucher & David Beucher

Program: Cała Warszawa śpiewa pieśni Stanisława Moniuszki.

~

Magda Krysztoforska – Beucher

~

Magda Krysztoforska – Beucher – polska sopranistka urodzona w Warszawie. Solistka Teatro dell’Opera di Roma oraz Maiolati-Spontini Festival. Laureatka 11’ Internazionale Concorso Musicale “Citta’ di Pesaro 2012” we Włoszech. Od najmłodszych lat przejawiała zainteresowanie światem artystycznym ucząc się aktorstwa, gry na fortepianie, tańca oraz śpiewu.

Jest absolwentką Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Accademia d’arte Lirica di Osimo we Włoszech. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła na studiach, uczestnicząc w licznych projektach akademickich. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich w kraju i za granicą (Warszawa, Duszniki-Zdrój, Sopot, Nowy Jork, Paryż, Graz, Rzym), gdzie miała okazję pracować z gwiazdami, takimi jak William Matteuzzi, Ala Simoni, Anna Vandi, Raina Kabaivanska, Lella Cuberli, Vincenzo DeVivo, i Teresa Żylis-Gara.

W 2013 roku debiutowała partią Lucii w niezależnym projekcie operowym (Britten Gwałt na Lukrecji), który spotkał się ze wpaniałym przyjęciem publiczności i doczekał się wznowienia na scenie Teatru Narodowego w Miskolc na Węgrzech. W sezonie 2014 kreowała partię sezonie kreowała partię Sandman (Humperdinck Jaś i Magosia) w Teatro La Nuova Fenice (Osimo, Włochy), a w 2015 roku wzięła udział w wystawianej tam Carmen, (G. Bizet).

W 2015 roku debiutowała jako solistka w Teatro dell’Opera di Roma w operze Piotra Czajkowskiego Dama Pikowa (Masa) pod batutą maestro James’a Conlon’a z Los Angeles Opera. W tym samym roku wzięła udział w uroczystej Gali Operowej Christiny Muti w Maiolati Spontini oraz debiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w partii Marzenki w operze „Sprzedana narzeczona” B. Smetany w wersji dla dzieci. ​W roku 2016 Magda wzięła udział w koncertowych wykonaniach oper „Manon” J. Massenet (jako Manon) oraz „Faust” C. Gounod (jako Marguerite) w Teatro La Nuova Fenice w Osimo. Wcieliła się również w postać Isabelli w operze “Re Enzo” O. Respighi podczas Maiolati Spotini Festival w Jesi (Włochy). Od 2017 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie (Madeleine – „Bal w Savoyu”, P. Ábrahám oraz Saffi – „ Baron cygański”, J. Strauss)

W swoim repertuarze ma kilkanaście partii operowych i oratoryjnych oraz szeroki wachlarz arii, duetów oraz pieśni. Prowadzi ożywioną działalność koncertową we Włoszech, Szwajcarii, Niemczech, Chinach (z kwartetem wokalnym Opera Team), USA i Francji. Zanim rozpoczęła studia muzyczne, ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.Włada biegle pięcioma językami.

~

David Beucher

~

David Beucher – tenor urodzony we Francji w polsko – francuskiej rodzinie. Naukę śpiewu rozpoczął we Wrocławiu jako baryton u prof. Bogdana Makala. W 2011 r. debiutował na deskach Teatru Wielkiego–Opery Narodowej w Warszawie jako Marullo w “Rigoletto”. Występował także w operach: “Madame Butterfly”, “Traviata”, “Aleko”, “Kserkses”.

Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.: II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Daina miestui” w Kownie (2007, wyróżnienie), X Ogólnopolskiego Konkursu im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (2008, I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „21 Century Art” w Kijowie (2009, I nagroda), V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Beatričė” w Wilnie (2011, Grand Prix), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Hariclea Darclee” w Braila (2012, nagroda specjalna), I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju (2012, 1 nagroda), VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijalkowskiej we Wrocławiu (2013, wyróżnienie), XV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013,wyróżnienie), 17. Wielkiego Turnieju Tenorów w Szczecinie (2015, Grand Prix).

Uczestniczył w takich festiwalach, jak: Aix en Provence (Francja), Wratislavia Cantans, Classic night music – Zurich (Szwajcaria), oraz w licznych koncertach, m.in. „Verdi – Wagner Night (Rumunia), Gala operowa (Rosja), „Maj z operą” (Jelenia Góra), „Concerto di Quaresima” (Włochy). Koncertował w Polsce, Rosji, Rumunii, Niemczech, Włoszech, Francji, USA oraz na Litwie, występując z takimi dyrygentami, jak: Latham-Koenig, Haider, Montanaro, Bugaj, Wróbel, Zathey, Wojciechowski, Balderi, Adamus, Schäfer, Klauza, Valentini, Bononcini, Ślęk, Nałęcz-Niesiołowski oraz Kasprzyk.

Uczestniczył w wielu kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez: Teresę Żylis-Garę, Helenę Łazarską, Anitę Garancę, Elizabeth Wilke, Andrzeja Dobbera, Francisco Araiza, Andrisa Žagarsa, Adama Kruszewskiego, Francois Le Roux, Jeffa Cohena, Paolę Molinari oraz Vincenzo De Vivo. Stypendysta CUBEC Accademia di Belcanto Mirella Freni w Modenie we Włoszech. W 2014 roku debiutował jako tenor partią Alfredo w operze „Traviata” G. Verdiego na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Beucher otworzył sezon w Polskim Radiu jako Valcour w operze „Zelis i Valcour” Ogińskiego. W sezonie 2015/2016 wcielił się także w postać Don José w operze „Carmen” G. Bizet w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku oraz w postać Melot w operze „Tristan i Izolda” w Filharmonii Narodowej i w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu.

​We wrześniu 2016 roku David Beucher zadebiutował przed włoską publicznością jako Re Enzo w operze „Re Enzo” podczas Maiolati Spotini Festival w Jesi. W roku 2017 ponownie wcielił się w w postać Don José w operze „Carmen” G. Bizet w OiFP w Białymstoku oraz w postać Barinkaya w operetce „Baron cygański” J. Strauss’a w Teatrze Muzycznym w Lublinie. Wziął także udział w operowym tournée po Chinach z kwartetem wokalnym OperaTeam. W swoim repertuarze ma szeroki wachlarz ari operowych i operetkowych, duetów oraz pieśni.